Όχι άλλα ψέμματα … Επιτέλους κάποιος να πιστεύει αυτά που μας λέει!

Just another WordPress.com weblog

Μία «συναινετική» πρόταση για την συλλογή μετρήσεων στα πλαίσια του προγράμματος «ΕΥ ΖΗΝ» στα σχολεία

leave a comment »


Πριν από μερικές μέρες κλήθηκα να αποφασίσω σε σχέση με την συμμετοχή του παιδιού μου στο παλίνδρομο τεστ αντοχής, στα πλαίσια του προγράμματος «ΕΥ ΖΗΝ». Έτσι διάβασα για το πρόγραμμα, τόσο από την σχετική ιστοσελίδα (http://eyzin.minedu.gov.gr/) όσο και από τις ανακοινώσεις των διαφόρων ΕΛΜΕ που έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο.

Έτσι έχω σχηματίσει την άποψη ότι για την συλλογή των δεδομένων στα πλαίσια του προγράμματος ισχύουν ταυτόχρονα τα εξής:

A)Στις σύγχρονες πολιτισμένες κοινωνίες, η καταγραφή και η τήρηση επιστημονικών δεδομένων αποτελεί ουσιαστικό στοιχείο πάνω στο οποίο βασίζεται ο σχεδιασμός πολιτικών που βελτιώνουν το γενικό επίπεδο ευημερίας της κοινωνίας. Η κεντρική ιδέα του προγράμματος είναι πολύ χρήσιμη, για τους γονείς, για την σχολική μονάδα, για τα ανώτερα επίπεδα διακυβέρνησης (π.χ. Δήμος, Υπουργείο) και για την επιστημονική κοινότητα.

B) Οι επιφυλάξεις που εκφράζονται για το πού μπορεί να καταλήξουν τα δεδομένα είναι βάσιμες, καθώς -ας είμαστε ειλικρινείς- δεν υπάρχει η απαιτούμενη διαφάνεια στην λειτουργία της διοίκησης ώστε να διασφαλιστεί ότι οποιαδήποτε παρέκκλιση από τα πλαίσια που οριοθετεί ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων, θα αποκαλυφθεί και θα τιμωρηθεί. Άλλωστε -δικαίως- εκλείπει η πίστη ότι η κεντρική πολιτική εξουσία λειτουργεί εις όφελος των πολιτών και του κοινού καλού και όχι υπέρ μικρών η μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων.

Η τελική στάση ενός γονέα απέναντι στο πρόγραμμα εξαρτάται από ποιό από τα παραπάνω σημεία θα προτάξει.

Έχω να κάνω μία απλή και σύντομη πρόταση, η οποία θεωρώ ότι άρει ως ένα σημείο τις επιφυλάξεις που περικλείονται στο σημείο (Β) ενώ διατηρεί τα οφέλη του (Α):

Εάν ο διευθυντής του σχολείου δεν εισάγει στο σύστημα τον αριθμό μητρώου του μαθητή που έχει δοθεί από το ΥΠΑΙΘΠΑ αλλά έναν αριθμό μητρώου που θα τηρείται ενδοσχολικά για τους σκοπούς του προγράμματος, είναι αδύνατο για την κεντρική διοίκηση να αντιστοιχήσει τα δεδομένα σε κάποιο φυσικό πρόσωπο και έτσι εξαφανίζονται οι αρνητικές συνέπειες του σημείου (Β). Από την άλλη τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα σε επίπεδο σχολική μονάδας και πάνω δεν αλλοιώνονται άρα δεν καταργούνται οι θετικές επιπτώσεις του σημείου (Α).

Δυστυχώς, ακόμα κι αν η κεντρική διοίκηση αποφασίσει ότι μία τέτοια λύση είναι προς το συμφέρον της εφαρμογής του προγράμματος, οι ρυθμοί ανταπόκρισης και προσαρμογής της είναι απελπιστικά αργοί και έτσι μέχρι αυτή να μπορέσει να πάρει μία σχετική απόφαση και να την εφαρμόσει θα έχει περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Προτείνω λοιπόν στις συνδικαλιστικές ηγεσίες των εκπαιδευτικών -ξεπερνώντας τον στείρο αρνητισμό που σε αρκετές περιπτώσεις τις διακρίνει- σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων, να πιέσουν τους διευθυντές των σχολείων να μην εισάγουν τον αριθμό μητρώου του ΥΠΑΙΘΠΑ στην σχετική εφαρμογή αλλά να πρωτοστατήσουν ώστε ο αριθμός μητρώου της εφαρμογής να αποτελεί ενδοσχολικό δεδομένο.

Δημήτρης Κρεμμύδας

Advertisements

Written by kremmydasd

Φεβρουαρίου 27, 2014 στις 2:12 μμ

Αναρτήθηκε στις Επικαιρότητα, Παιδιά

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: